Kjøpsvilkår & Betingelser


Kjøpsvilkår

STANDARD KJØPSVILKÅR
Ved forbrukerkjøp gjelder bestemmelser i "Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven)".
Angrerettloven kan du lese her: http://www.lovdata.no/all/nl-20001221-105.html 

REGISTRERING AV INFORMASJON
Opplysninger om kunder registreres kun i forbindelse med salg. Informasjonen du oppgir er konfidensiell og ingen informasjon sendes videre eller selges til tredje part. Registrerer du deg som mottaker av nyhetsbrev i handleprosessen vil kun ditt navn og epostadressen du oppgir brukes til dette formålet. Duftfukter.no lagrer ingen opplysninger om kredittkort.

PORTOTAKSTER OG FORSENDELSE

Vi ekspederer din bestilling i løpet av tre virkedager. Det tilkommer en fraktkostnad på 59,- kr. Hos DuftFuker Marketplace sine partnere gjelder andre vilkår og det kan påløpe ekstra frakt fra disse (på eteriske oljer fra Urtegaarden tilkommer frakt på 69,- kr og toll på oljekjøp over 350kr). Du vil bli informert om frakt på vei til kassen og før du betaler for varene dine.  

Retur/Reklamasjon

Vår retur-policy varer i 30 dager etter at produkter er mottatt og gjelder dersom kunden ikke er helt fornøyd med produktene fra oss. Hvis 30 dager har gått siden kjøpet, kan vi dessverre ikke tilby deg tilbakebetaling eller utveksling. Gjelder det returer utenfor vår fornøydhetsgaranti, og det ikke gis noen spesiell grunn til retur så gjelder standard 14 dagers returrett. Vi har lagt ved standard angrerettskjema med 14 dager frist på kvitteringsmailen du mottar ved kjøp som er påbudt av norsk lov. Angrerettskjema kan sendes til oss per epost (kundeservice@duftfukter.no) eller per post (Frognerveien 39, 0266 Oslo merk konvolutten "Duftfukter.no"). 

Får vi tilsendt en retur/reklamasjon som ikke godkjennes må kunden selv forhåndsbetale frakten det koster å sende varen tilbake. 

For å være berettiget til retur, må varen din være ubrukt og i samme stand som du mottok den. 

Ikke-returvarer:
Gavekort

For å fullføre avkastningen, krever vi kvittering eller kjøpsbevis.

Pakker som ikke hentes


Dersom kjøper ikke henter ut en pakke, må kjøper dekke omkostninger for ny frakt. 

Å benytte seg av angreretten, og å ikke hente ut en ordre, er ikke det samme. Ønsker du å benytte deg av 14 dagers angrerett, ber vi deg hente ut pakken, og følge instruksjonen som skal være vedlagt sammen med din ordre.

Bring/Posten sender ut melding om ankommet gods så snart den er ankommet utleveringsstedet. Denne meldingen blir sendt på nytt etter ca 1 uke. Dersom pakken ikke blir hentet ut innen 14 dager, vil den bli sendt i retur til oss, med melding om uavhentet gods. Vi forbeholder seg retten til å avkreve et gebyr på kr 150,- for sendinger som ikke blir hentet ut. Dette gebyret dekker våre administrative kostnader i forbindelse med behandling av returen. Gebyret trekkes fra det innbetalte totalbeløpet, hvorpå resten blir refundert til ditt registrerte kredittkort. Du vil få melding på e-post om dette.

Refusjoner (hvis aktuelt)

Når din reklamasjon/retur er mottatt og inspisert, vil vi sende deg en e-post for å varsle deg om at vi har mottatt den returnerte varen din. Vi vil også varsle deg om godkjenning eller avvisning av refusjonen din.
Hvis du er godkjent, blir tilbakebetalingen din behandlet, og en kreditt vil automatisk bli tilbakeført på kredittkortet ditt eller den opprinnelige betalingsmåten innen 5-10 dager.

 

Sen eller manglende tilbakebetalinger (hvis aktuelt)

Hvis du ikke har mottatt en tilbakebetaling ennå, må du først sjekke bankkontoen din igjen.
Kontakt deretter kredittkortselskapet ditt, det kan ta litt tid før tilbakebetaling er offisielt postet.
Neste, kontakt din bank. Det er ofte litt behandlingstid før en tilbakebetaling blir lagt ut.
Hvis du har gjort alt dette, og du fortsatt ikke har mottatt din tilbakebetaling, vennligst kontakt oss på kundeservice@duftfukter.no.

Salgsposter (hvis aktuelt)

Kun faste priser kan bli refundert, dessverre kan salgsartikler ikke refunderes.

Utveksling (hvis aktuelt)

Vi erstatter kun gjenstander hvis de er defekte eller skadet. Hvis du trenger å bytte den til samme vare, send oss ​​en e-post til kundeservice@duftfukter.no og send varen din til: Duftfukter.no, Nedre Skøyen Vei 11, 0276 Oslo.

Gaver

Hvis varen ble merket som gave når den ble kjøpt og sendt direkte til deg, vil du motta en gavekreditt for verdien av returen. Når den returnerte varen er mottatt, vil et gavekort bli sendt til deg per epost.

Hvis varen ikke var merket som gave når den ble kjøpt, eller gavegiveren hadde ordren sendt til seg selv for å gi deg senere, vil vi sende refusjon til gavegiveren, og han vil finne ut om din retur.

Shipping

For å returnere produktet, bør du sende produktet ditt til: Frognerveien 39, 0266 Oslo NO 


Du vil være ansvarlig for å betale for dine egne fraktkostnader for å returnere varen din. Fraktkostnader kan ikke refunderes. Hvis du mottar tilbakebetaling, blir kostnaden for returforsendelse trukket fra refusjonen din.

Avhengig av hvor du bor, kan tiden det tar for ditt utvekslede produkt å nå deg, variere.

Hvis du sender en vare over 700 kr, bør du vurdere å bruke en sporbar fraktservice eller kjøpe fraktforsikring. Vi garanterer ikke at vi vil motta det returnerte elementet.


196
Verified Reviews